Over Design to Market

Het talentontwikkelingsprogramma Design to Market verbindt jonge ambitieuze designers aan ervaren bedrijven en organisaties om voor hen met een bepaalde ontwerpcasus aan de slag te gaan. Dankzij het volgen van trainingen én door matching met opdrachtgevers en coaches kan het designtalent zich ontwikkelen op het gebied van vakmanschap, ondernemerschap en persoonlijk leiderschap. 

Samenwerkingspartners

Design to Market is een samenwerkingsverband van negen toonaangevende designinstellingen: Dutch Design Foundation, Kazerne Foundation, Designforum, Designmuseum Den Bosch, Museum van Bommel van Dam (Venlo), Het Nieuwe Instituut (Rotterdam), KOP, Microlab en MuseumW (Weert)

We worden ondersteund door zowel maakbedrijven als de gevestigde design community; een topnetwerk met een ‘makers voor makers’ mentaliteit. Daarnaast zijn wij trots op onze kring van ambassadeurs, bestaande uit financiële instellingen, ondernemers, (semi)overheden, ingenieursbureaus, designstudio’s en projectorganisaties. Deze ambassadeurs zijn sparringpartner en brengen expertise in.

De Track

De methodiek bestaat uit vijf fases, gericht op het ontwikkelproces van idee tot realisatie en implementatie. Hierbij staat een specifieke casus van de ontwerper centraal. Uitgangspunten zijn de passie, visie en ideeën van de ontwerpers en de onderliggende vragen: ‘Wat is er nodig om mijn expertise duurzaam door te ontwikkelen en voor welke partijen is dat interessant?’ Design to Market is geaccrediteerd als post HBO en post Master.

Website Design to Market

Selectieprocedure

Ontwerpers kunnen zich aanmelden via de website of worden gericht gescout door de partners van Design to Market. Ontwerpers dienen hun motivatie en informatie over hun casus in, met het verzoek om in aanmerking te komen voor een intake gesprek. In dit gesprek wordt de ontwikkelvraag van de ontwerper verkend en de ondernemende houding. Een week na dit intake gesprek ontvangt de ontwerper bericht over het besluit omtrent toelating.
Design to Market hanteert scoutingcriteria voor het werk van de ontwerper. Dit betreft de volgende criteria:

• De maatschappelijke relevantie / impact
• De artistieke kwaliteit /vormgeving
• Slimme functionaliteiten
• De maturity van de prototypes

De hoofdlichting start elk jaar in januari, maar bij gebleken geschiktheid is zij-instroom gedurende het hele jaar mogelijk mits er plaats is in het talentontwikkelingsprogramma.  

Wil je contact opnemen?

Coördinator

Jos Hardeman, Designforum

Email

Mail@designforum.nl

Mail naar Coördinator Design to Market

Onze talenten