Kinderen die nieuw zijn in Nederland ervaren een uitdaging om zich aan te passen in de nieuwe omgeving: het leren van een nieuwe taal en het maken van nieuwe vrienden kan moeilijk zijn. Dankzij Jingya’s concept kunnen kinderen al spelend werken aan hun taal- en sociale vaardigheden. Dit met behulp van augmented reality in een leesboek, waardoor het kind wordt gestimuleerd om verder te lezen, een vreemde taal te oefenen en interactie met andere kinderen op te zoeken.  Het welbevinden van het kind wordt verbeterd en het gevoel van ‘welkom zijn in een nieuw land’ versterkt.

Jingya Li | AvataR - "Games and social motivation to improve language skills"

Jingya is both designer and researcher affiliated with Eindhoven University of Technology. She develops the concept "AvataR: Turning your book into a game". The concept is intended for expats in The Netherlands who have children attending primary school. Children who are new to the Netherlands experience a challenge to adapt in their new environment: learning a new language and making new friends can be tough.

Thanks to Jingya's concept, children can work on their language and social skills while playing. This is done using augmented reality embodied in a reading book. It stimulates the child to continue reading, practice a foreign language and to seek interaction with other children. The well-being of the child is improved and they feel welcome in the new country.

Jingya Li | AvataR - "Games and social motivation to improve language skills"