Volgens de makers van het TV-programma NPO1-Vrije Geluiden is ze ‘’uniek en oprecht’’. Ze speelde twee nummers tijdens de uitzending en verscheen live op het podium in TivoliVredeburg te Utrecht. Na de release speelde ze o.a op het hoofdpodium van Jazz in Duketown in  ’s-Hertogenbosch en was ze in diverse nationale radio programma’s te beluisteren. Ook had Camilla Blue een kleine tour in Frankrijk.

‘When I get home’, de de eerste single van haar album, heeft een speciale betekenis voor haar. Ze groeide op in een pleeggezin. Dit lied is een eerbetoon aan haar pleegouders. Camilla Blue is benoemd tot ambassadrice van ‘Pleegzorg Nederland’ ‘’Stichting Oosterpoort’ 2019/2020.

Met haar nieuwe band en nieuwe show zal ze onder andere optreden in Willem-Twee, Paradox en de Groene Engel.

Graag kijkt Joyce over disciplinegrenzen heen: voor haar eerste plaat vroeg ze een schilder in Paint voor elk nummer een print te maken. Vervolgens schreven verschillende dichters per print een gedicht, zonder de muziek ooit gehoord te hebben. Op deze manier wilde ze ontdekken of in verschillende werken een zelfde soort sfeer ontstaat. De prenten en gedichten zaten als booklet bij de lp gevoegd.
 

Carrière

‘Doordat ik altijd alles zelf heb gedaan rondom Camilla Blue, zowel het management als het pluggen, had ik veel zelf in de hand waardoor ik veel geleerd heb en gegroeid ben. Maar ik loop nu tegen de keerzijde aan: het kost me heel veel tijd waardoor ik minder met muziek bezig kan zijn. Dat is deels de reden dat ik aan de MusicHub wilde meedoen, om extra kennis en netwerk op zakelijk vlak te kunnen inzetten en zo verder te groeien.’

Stijn Mertens (programmeur De Groene Engel)
Joyce is op eigen kracht al heel ver gekomen; zo speelde ze bijvoorbeeld bij VPRO Vrije Geluiden. Ze merkt echter dat ze tegen een laatste drempel aanloopt wat betreft haar uiteindelijke doorbraak. Haar vraag is dus hoe ze die kan nemen. Voor de TalentHub is het belangrijk om op het juiste moment in te stappen in de carrière van een talent, en bij Camilla Blue is dat nu.”

TalentHub

‘Mijn kracht ligt op het inzoomen en het talentontwikkelingsprogramma van de TalentHub biedt me de mogelijkheid om juist de grote lijn uit te zetten die ik kan gaan bewandelen. Daardoor krijg ik de ruimte om me bijvoorbeeld te focussen op het opnemen van nummers, zodat ik daarna weer ruimte in mijn hoofd heb om aan nieuwe songs te werken. 
Voor mijn nieuwe plaat hebben we nu drie nummers opgenomen met sessiemuzikanten uit het hogere segment. De eerste plaat is volledig analoog opgenomen, voor het nieuwe album ga ik zowel digitaal als analoog mengen en ga ik ook met andere disciplines aan de slag.’ 

Tofste ervaring

‘Vorig jaar heb ik een aantal toffe dingen gedaan: de eerste keer op een festival spelen, namelijk Jazz in Duketown in Den Bosch. De switch van de intieme setting van een poppodium naar een festival was erg leerzaam. Daarnaast zijn we met de band voor het eerst naar het buitenland geweest, naar Frankrijk. Daar speelden we op Enter the Wave festival. Ook speelde ik voor het eerst op de radio. Je weet dat er mensen luisteren maar is geen publiek live aanwezig, dus dat was heel bijzonder.’

Stijn Mertens (programmeur Groene Engel) over Joyce:

‘Joyce had van het TalentHub traject gehoord en benaderde de Groene Engel voor deelname. Wij hadden haar ook al in het vizier: ze komt uit Oss en repeteert hier, dus dat was een logische connectie. Ze is op eigen kracht al heel ver gekomen; zo speelde ze bijvoorbeeld bij VPRO Vrije Geluiden. Ze merkt echter dat ze tegen een laatste drempel aanloopt wat betreft haar uiteindelijke doorbraak. Haar vraag is dus hoe ze die kan nemen. Voor de TalentHub is het belangrijk om op het juiste moment in te stappen in de carrière van een talent, en bij Camilla Blue is dat nu.’


‘Er is enorm veel drive en artistieke kwaliteit bij Joyce is aanwezig, ze is dag in dag uit bezig met Camilla Blue. Deze drive is onmisbaar, ook als er straks een manager en boeker bij betrokken raken. Maar deze ondersteuning op zakelijk vlak kan haar wel de ruimte geven om haar artistieke vaardigheden verder te ontwikkelen. Zo wil ze bijvoorbeeld een Spaanse pianotechniek onder de knie krijgen.’
 

1667