Carrière

‘Ik probeerde verschillende opleidingen en academies uit. Zo studeerde ik grafische vormgeving, maar ook Art Science, een opleiding die raakvlak heeft met sonologie op het conservatorium. Ik zat overal maar één jaar en heb me mijn vak vooral autodidact eigen gemaakt. Ik wilde vooral intermediair bezig zijn, met overlappende media.’

‘Op mijn 19e kocht ik op goed geluk een elektronisch apparaat en begon aan knoppen te draaien. Doordat ik het allemaal in mijn eentje uitvogelde, ontwikkelde ik een eigen sound. Ik begon ooit als Dj op kraakfeesten door heel Europa. Daar heb ik veel geleerd. Alles ging fout wat er fout kon gaan. Ik deed maar wat en wist niet waar alle knoppen en schuifjes voor waren. Inmiddels ben ik al 18 jaar bezig en sinds vier jaar kan ik van mijnmuziek leven omdat ik wat meer zakelijk ben geworden.’

Doordat ik het allemaal in mijn eentje uitvogelde, ontwikkelde ik een eigen sound. ”

Interactie met live visuals

‘Ik breng mijn muziek graag live in interactie met licht of visuals. Ik werk veel met live audio en wil nu ook live video genereren aan de hand van speciale software. De beelden zijn een visualisatie van mijn muziek, mijn rol daarbij is die van artdirector.
Binnenkort duik ik de W2 studio in om met analoge apparaten te werken, daar kijk ik erg naar uit. Veel muzikanten hebben daar geen toegang toe, dus dat is heel bijzonder.’

Gert Gering Binnen de TalentHub gaan we aan de slag om zijn shows productioneel nog beter neer te zetten en kijken of hij ook in andere circuits terecht kan dan alleen elektronische muziek, zoals kunst- en cultuurfestivals.”

Waarom is Albert geselecteerd voor Music Hub Brabant?

Gert Gering (programmeur Theaters Tilburg) over Albert:

‘Albert is Dj en producer maar ook beeldend kunstenaar. Dit is een unieke combinatie waardoor hij een breder publiek weet te bereiken dan alleen dance liefhebbers. Dat maakt wat hij doet ook duurzaam; zo kan hij zijn werkzaamheden steeds uitbreiden en blijven innoveren. Binnen de TalentHub gaan we aan de slag om zijn shows productioneel nog beter neer te zetten en kijken of hij ook in andere circuits terecht kan dan alleen elektronische muziek, zoals kunst- en cultuurfestivals.'