Als acteur speelde hij o.a. bij BVDS (Boogaerdt/van der Schoot), Maas Theater en Dans, en Tg Elektra. Recent speelde hij in de voorstellingen Het eind van het begin van het einde en (…..) Een voorstelling die schijt heeft aan zijn eigen vage titel van Theater Artemis.

Tijdens de mime-opleiding ontwikkelde hij een onontgonnen fysicaliteit en een sterke drang om zelf voorstellingen te maken. Het werk van Elias gaat vaak over zijn eigen dagelijkse vragen over het leven, de liefde en over de natuur. Hij probeert de natuurlijke buitenwereld het theater in te brengen, om vervolgens naar zijn hand te zetten: eigenzinnig, beeldend en muzikaal. Zo ontstaan fascinerende werelden waarin van alles kan gebeuren. Hij zegt vaak dat zijn voorstellingen “over NIETS gaan zodat er juist ALLES kan gebeuren. Samen even stil staan, vergeten dat de wereld draait zodat we misschien samen even kunnen verdwijnen van dit alles, het dagelijkse leven.”

Zijn laatste voorstellingen Beats of Love en Er moest maar eens een dinosauriër voorbijkomen maakte hij voor Het Nationale Theater en waren een succes op Theaterfestival De Parade.

3561
Elias De Bruyne_Er moest maar eens een dinosauriër voorbijkomen

PLAN over Elias De Bruyne

“Ik verheug me op alle spannende plannen van Elias. Op onnavolgbare wijze lijkt hij iedere keer te willen zeggen dat hij eigenlijk niks te zeggen heeft. En daarmee zegt hij tegelijkertijd weer heel veel. Het is zeldzaam om zo’n bijzondere performer, vormgever, schrijver en bedenker verenigd te zien in één persoon.”

Jetse Batelaan, artistiek leider Theater Artemis

3562