Als acteur speelde Elias De Bruyne o.a. bij BVDS (Boogaerdt/van der Schoot), Maas Theater en Dans, en Tg Elektra. Recent speelde hij in de voorstellingen Het eind van het begin van het einde en (…..) Een voorstelling die schijt heeft aan zijn eigen vage titel van Theater Artemis.

Tijdens de mime-opleiding ontwikkelde hij een onontgonnen fysicaliteit en een sterke drang om zelf voorstellingen te maken. Het werk van Elias gaat vaak over zijn eigen dagelijkse vragen over het leven, de liefde en over de natuur. Hij probeert de natuurlijke buitenwereld het theater in te brengen, om vervolgens naar zijn hand te zetten: eigenzinnig, beeldend en muzikaal. Zo ontstaan fascinerende werelden waarin van alles kan gebeuren. Hij zegt vaak dat zijn voorstellingen “over NIETS gaan zodat er juist ALLES kan gebeuren. Samen even stil staan, vergeten dat de wereld draait zodat we misschien samen even kunnen verdwijnen van dit alles, het dagelijkse leven.”

Zijn voorstellingen Beats of Love en Er moest maar eens een dinosauriër voorbijkomen maakte hij voor Het Nationale Theater en waren een succes op Theaterfestival De Parade.

Zijn eerste voorstelling Wat als dit alles is? binnen het PLAN-traject ging 17 augustus 2021 op Theaterfestival Boulevard in première en werd lovend ontvangen. In het najaar 2022 staat er nog een kleine tournee van deze voorstelling gepland in Nederland en België.

Ondertussen is Mark Recensies ontstaan. Deze commerciële recensent kun je mailen of bellen om je alledaagse activiteiten te laten recenseren. Zit je in de zoveelste vergadering van de week en ben je benieuwd wat er nu echt gebeurt? Of heb je een etentje met vrienden gepland en wil je dit laten recenseren?

Bel of Mail Mark Recensies: https://markrecensies.nl of info@markrecensies.nl
Mark Recensies komt langs en recenseert je activiteit.

In juni 2022 gaat De voorstelling met misschien wel de langste opkomst ooit in première bij Oerol Terschelling, en is daarna te zien in juli 2022 bij Over ’t IJ Festival en in augustus 2022 bij Theaterfestival Boulevard.

3561
Elias De Bruyne_Er moest maar eens een dinosauriër voorbijkomen

PLAN over Elias De Bruyne

“Ik verheug me op alle spannende plannen van Elias. Op onnavolgbare wijze lijkt hij iedere keer te willen zeggen dat hij eigenlijk niks te zeggen heeft. En daarmee zegt hij tegelijkertijd weer heel veel. Het is zeldzaam om zo’n bijzondere performer, vormgever, schrijver en bedenker verenigd te zien in één persoon.”

Jetse Batelaan, artistiek leider Theater Artemis

3562

Reacties op het werk van Elias:

“Zoals de beste clowns weet De Bruyne humor te verbinden met existentiële angst.”
Cultureel Persbureau/Marijn Lems

“Een sterk concept, dat uitnodigt tot absurdisme en onbelemmerd associëren.”
Theaterkrant/Rosalie Fleuren