Stem

"Ik ben begonnen als saxofoonspeler, waarmee ik allerlei genres speelde: van jazz tot rock en van cumbia tot pop. Later ontdekte ik de wereld van componeren. Als student wilde ik zo veel mogelijk ervaring opdoen en schreef voor zowel reclames als klassieke muziekstukken. Ik kwam naar Nederland om mijn stem als componist te vinden."

Klik

"Nadat ik mijn Bachelor compositie in Peru afrondde, wilde ik me graag verder verdiepen met een Master. Na een zoektocht kwam ik in Tilburg terecht. Met name de klik die ik in het online kennismakingsgesprek had met docent Anthony Fiumara gaf de doorslag. We hebben beiden Italiaanse roots, maar vooral zijn openheid trok me aan. Bij de opleiding klassiek componeren verwachtte ik een formeel curriculum, maar ik merkte dat het een veilige omgeving was waarin er over andere genres dan alleen de klassieke canon kon worden gesproken."

Inspiratie

"Tijdens het onderzoek voor mijn masterthesis interviewde ik componist Jacob Veldhuis, een grote naam binnen de avantpop vanaf het einde van de vorige eeuw. die sinds de jaren ’70 componeert. Hij vertelde me dat hij de manier waarop Billy Eilish schrijft heel goed vindt. Dat hij als klassiek icoon dat over een popartiest zei, zette me aan het denken: je kunt inspiratie voor componeren uit elke muzikant en elk genre halen."

Brug

"De traditionele verhalen en uitvoeringen van klassieke muziek spreken vaak niet tot de verbeelding bij jongere generaties. Ik wil graag een brug vormen: op zoek naar hedendaagse manieren om die moderne klassieke muziek te presenteren zodat jongere mensen zich hier wel in herkennen."

Mentor Tom Swart (Intro In Situ) Bruno heeft één grote missie: het toegankelijk maken van klassieke muziek. Daarbij wil hij de muziekpraktijk openbreken, een minder harde scheiding tussen de genres klassiek en pop om zo een nieuw publiek te bereiken. Hij werkt heel fluïde en is aardig op weg om de twee gescheiden tradities te verenigingen in zijn werk.”