Sietse de Krieger (2002, Drunen) is gitarist en momenteel vooral betrokken bij de melodieuze hardcore-band Sugar Spine. Opgroeiend in een muzikaal huishouden begint hij op zijn zevende met gitaarspelen. Hoewel hij in plaats van een muzikale opleiding uiteindelijk engineering is gaan studeren in Eindhoven, heeft dit hem nooit tegengehouden om toch muziek te blijven maken. In eerste instantie begon Sietse in een lokale coverband in Waalwijk, alleen kwamen ze er al vrij snel achter dat ze er veel meer plezier uithaalden om ook zelf muziek te schrijven. Via verschillende muzikale projecten en bandjes, soms tot wel vijf tegelijk, komt Sietse een aantal jaar geleden in contact met de Australiër Josh Muncke. Die tijdens de Corona-pandemie Sugar Spine als soloproject opzette, maar nu opzoek was naar een manier om het als volledige band tot leven te wekken. De klik tussen Sietse en Josh is meteen goed, waarna Sietse al zijn huidige projecten afrond om zich vol op Sugar Spine te richten.

Het creatieve proces van Sietse komt vaak spontaan opgang. Op willekeurige momenten schiet hem een deuntje voor een riff te binnen, die hij dan of het nu thuis, in de auto of op zijn werk is, zo snel mogelijk in wil neuriën als een spraakmemo in zijn telefoon. Om dit zodra hij thuis is daadwerkelijk uit te proberen op zijn gitaar. Het merendeel gebeurt vervolgens niet zoveel meer mee, maar de melodiën die wél werken, werkt hij vervolgens verder uit, om zo tot nummers te komen.

Wat Sietse drijft als gitarist is vooral dat het maken van muziek voor hem een fijne uitlaatklep is. En verder zetten en halen van kleine doelen die hem hongerig houden om meer te doen. Het maken van een nummer, dat vervolgens live spelen, daar vervolgens weer een lichtshow bij maken om het de volgende keer live nog beter te maken.

De ambitie van Sietse is dan ook om de komende jaren vooral veel te gaan spelen en toeren met Sugar Spine, om uiteindelijke toe te werken naar headline shows en buitenlandse festivals als Download, Hellfest en Ressurection Fest. Hier willen hij en de band binnen het Music Hub traject dan ook een stap in zetten. Door los van het muzikale aspect ook een groter netwerk binnen de industrie op te zetten, en zich te ontwikkelen op het gebied van marketing en exposure. Om zo uiteindelijk muzikaal product neer te zetten wat ook de mensen bereikt die het zou moeten bereiken.