Wie echter de tijd neemt om ze aandachtig te bekijken, te lezen, ontdekt door hun gelaagdheid een zich langzaam prijsgevende figuratie waarbij iedere millimeter van het papier wordt opgevuld met een ééntonige potloodtint (hardheid) die de nieuwsgierigheid van de toeschouwer prikkelt. In zijn autonome tekeningen vult Fabrice veelvuldig én fanatiek zijn blad met vreemdsoortige figuren, en soms gomt hij ze vervolgens even fanatiek terug uit, waardoor een huid van obsessieve sporen overblijft en de tekeningen er als getatoeëerde vellen gaan uitzien.
Fabrice neemt ons mee langs zijn imaginaire landschappen waarin we silhouetten herkennen van bomen, struiken, bloemen, rotsen, wolken en dieren. Via deze instrumenten reflecteren de tekeningen op zowel de maatschappij als zijn privéleven.



Fabrice Souvereyns
Fabrice Souvereyns (1995) ontwerpt zijn eigen beeldtaal die het midden houdt tussen concrete herkenningspunten en een graad van abstractie.
Links: Fabrice Souvereyns 30.2024 Red, untitled, pencil, eraser and collage on paper, H27 x W36 cm
Rechts: Fabrice Souvereyns 24.2023 Untitled, pencil and eraser on paper, H29.3 x W44.5 cm


Links: Fabrice Souvereyns15.2024 Heart of stone, pencil, eraser and collage on paper, H37.7 x W26 cm
Rechts: Fabrice Souvereyns 24.2024 Not erased, communication, pencil, watercolor and collage on paper, H37.7 x W28 cm


Links: Fabrice Souvereyns 23.2024 Erased, untitled, pencil, eraser and collage on paper, H37.7 x W26 cm
Rechts: Fabrice Souvereyns 10.2024 Not erased, untitled, pencil on paper, H26 x W37.7 cm



Fabrice Souvereyns 9.2025 Not erased, stones in the sky, pencil, watercolor and collage on paper, H28 x W37.7 cm