Aandacht voor je artist statement

Tijdens het talenttraject van jump! is er ook extra aandacht voor het ontwikkelen van je eigen verhaal en je artist statement. Niets zo lastig om je eigen werk te moeten pitchen. En hoe doen anderen dat eigenlijk? 

De meeting day van jump! bij Gallery Luycks in Tilburg begon met de B Hungry & Get Fed pitchtraining van Marlies Leupen en eindigde met een kunstenaarsgesprek met Marjolein Landman. Haar werk is tot en met 21 april te zien bij Luycks. 

Woorden geven aan wat intuïtief is

Pitchtrainer Marlies Leupen opende tijdens de jump! meeting direct het gesprek met de vraag naar de eigen ervaringen van de kunstenaars tot nu toe. Hoe vinden zij het met over het eigen werk te moeten vertellen?  

“Ik vind het spannend om zo in de spotlights te staan.” 
“Het is voor mij zo belangrijk en zo persoonlijk en dat maakt het extra lastig om dat goed over te brengen.”
“Moeilijk om goed rekening te houden met de ontvanger. Kan die wel volgen wat ik bedoel?”
“Hoe kan ik nou woorden geven aan iets dat zo intuïtief is?”

"Luister naar andermans pitch en doe daar je voordeel mee", drukte Marlies Leupen de kunstenaars op het hart. 

Een voor een stonden de deelnemers van jump! vervolgens voor de groep hun werk te pitchen. Ze leerden hoe ze het beste kunnen starten en de toehoorder kunnen meenemen in het beeld dat ze willen schetsen. Hoe ze aan kunnen geven wat hun eigen ideeëen daarbij zijn, waarom ze iets willen, wat hun wapenfeiten en ambities zijn en hoe ze de toehoorder bij hun project kunnen betrekken door een vraag om hulp of advies. 

Deze pitchtraining wordt ook aangeboden bij de andere hubs binnen TalentHub Brabant. 

 

Woorden geven aan wat intuïtief is
Woorden geven aan wat intuïtief is

Meer over jump!